バルクキャリアの入港喫水を増加させるUKC予測・管理手法の提案

報告論文

公開日:2012年4月23日

キーワード バルクキャリア,潮位,航路,喫水,UKC
著者 博(工)国土交通省国土技術政策総合研究所港湾研究部港湾計画研究室長
赤倉康寛
国土交通省国土技術政策総合研究所港湾研究部港湾計画研究室研究員
瀬間基広
概要 ドライバルク貨物を輸送するバルクキャリアが急激に大型化してきているが,我が国のバルク貨物輸入港湾の多くは高度成長期に整備されており,この流れに対応できていない.平成23年5月末に国際バルク戦略港湾が選定され,今後整備が進められることとなるが,東日本大震災の復旧・復興が優先される中では,整備完了までにはある程度の期間を要することとなる.そのため,整備完了までの間,既存施設において,安全性に支障がない範囲で,可能な限り大型のバルクキャリアを受け入れる必要がある.本研究では,以上の状況を踏まえ,潮位を有効に利用し,バルクキャリアの入港喫水を増加させるUKC予測・管理手法を提案する.
掲載記事PDF 冊子版:56号
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English

Title A Proposal for Enlarging the Maximum Draft of Bulk Carrier by Using UKC Forecast/Control System
Keywords bulk carrier, tidal level, fairway depth, maximum draft, UKC
Authors AKAKURA, Yasuhiro
SEMA, Motohiro
Abstract The sizes of bulk carriers have been getting larger and larger. In Japan, international bulk strategic ports have been already selected, and will be developed hereafter. But, because of the Great East Japan Earthquake disaster, some delay of this development plans are assumed. Based on this condition, this study proposes port entry procedure by using UKC forecast/control system. By this procedure, maximum draft of port entry ship will be enlarged.
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