空港経営におけるサービスに対する質的評価指標の事例

報告論文

公開日:2005年4月28日

キーワード 空港経営,空港サービス,質的評価
著者 中央大学大学院理工学研究科博士課程後期課程土木工学専攻
(株)シー・エス・ジャパン代表取締役
大根田洋祐
工博 中央大学大学院理工学研究科教授
鹿島 茂
概要 空港の経営において効率性を高めるとともに,公共サービスとしての公正性や,透明性,アカウンタビリテイを維持する枠組みとして,行政評価手法の導入が考えられるが,手段としての有効性を高める上で評価指標のあり方が問題となる.本論は,空港経営の枠組みを支援する評価手法を検討していく上での参考として,空港経営のサービスの質に対する評価に関する海外事例を紹介するものである.
掲載記事PDF 冊子版:28号
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English

Title Quality of Service Criteria and Measurements for Airport Management
Keywords Airport Management, Airport Service, Quality Evaluation
Authors ONEDA, Yosuke
KASHIMA, Shigeru
Abstract The mission of managing an airport is not only financial efficiency and soundness but also to ensure appropriate services, accountability and transparency. The Administrative Assessment Method(AAM)is a framework for accomplishing the mission of airport management. The service criteria and measurements are crucial factors for AAM. This study, reviews leading cases in the world, aims to contribute to the discussion on the quality of service criteria and measurements at airports as an assessment method framework for airport management.
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